Op ontdekking in San Francisco

Deze ochtend waren we alweer vroeg uit de veren. Hoewel we dachten dat we na onze zware rit gisterenavond het moeilijk zouden hebben om uit ons bedje te geraken, waren we alweer voor onze wekken op. Het ontbijt was niet om naar huis te schrijven, maar de vriendelijkheid van het personeel maakte dit volledig goed. We kregen een hoop folders en kaartjes mee, en met de nodige tips vertrokken we op pad. We besloten om vandaag de stad te voet te ontdekken en morgen een fiets te huren.

DSC_0041 (Medium)

DSC_0045 (Medium)

Met de bus trokken we richting Fisherman’s Warf. Het weer is hier veel frisser dan wat we de afgelopen dagen gewoon waren…. Quiara heeft haar dan maar in een plaatselijke souvenirwinkel een trui gekocht, en zo is na 4 dagen het eerste shopke gebeurd ( we hadden het vroeger verwacht). Vanuit Fisherman’s Warf ( = pier 45 )  helemaal tot aan pier 1. Op pier 43,5 maakten we een tussenstop om een duikboot en een libertyship uit WOII.

DSC_0048 (Medium)

De volgende halte van onze wandeling was de befaamde pier 39 waarop heel wat winkeltjes en resto’s zijn. Pier 39 is vooral bekend voor de zonnende zeeleeuwen… Vol spanning en met de camera in de aanslag kwamen we aan bij de pontons om de honderden zonnebaders te aanschouwen! Maar helaas…blijkt dat de beroemdheden van pier 39 op vakantie zijn 🙁 Slecht 1 kleine zeeleeuw lag er te poseren tussen de meeuwen. Even een teleurstelling, maar we laten het niet aan ons hart komen, wie weet hebben we morgen meer geluk.

DSC_0063 (Medium)

Vanaf pier 39 trokken we verder naar pier 1 waarin zich de Farmers Market bevind, dit is een soort stationnetje voor de ferry’s met een hoop delicatesse zaakjes in.  Grote honger hadden we nog niet, dus na een een snelle wandeling hier doorheen, zetten we koers naar de volgende must see van San Francisco: De kabeltram. De bekendste kabeltram ligt aan fisherman’s warf, waar het al snel 1 à 2 uur aanschuiven is voor een ritje. Onze hotelman wist ons echter te vertellen dat we beter vanaf pier 1 zonder aanschuiven de kabeltram zouden kunnen nemen. En gelijk had hij, niemand stond aan te schuiven en met een kleine 20 mensen zaten we op het trammetje. Het was een hele belevenis, midden op een drukke en heel stijle baan, werd de tram voortgetrokken aan de kabels. De hele rit duurt ongeveer 15 minuutjes en na de nodige fotoshoot verlaten we de tram en zoeken we de ‘painted ladies’. Deze schattige huisjes zijn echt een groot contrast met de wolkenkrabbers die je achter hun ziet.

DSC_0091 (Medium)

DSC_0109 (Medium)

DSC_0129 (Medium)

DSC_0132 (Medium)

We hebben vervolgens de bus genomen naar Union Square, want daar hadden we een afspraak met Jill, zij is toevallig ook net deze 3 dagen in San Francisco en omdat Jacob op congres is kwam ze ons een middagje vergezellen. Met ons viertjes maakten we een mooie wandeling naar de Coit Tower vanwaar we een prachtig uitzicht hadden over de hele stad.

DSC_0140 (Medium)

DSC_0153 (Medium)

Na het bezoekje splitsten onze wegen zich terug. Jill terug naar Jacob en wij hadden kaartjes voor een tochtje naar Alcatroz.

Alcatroz was echt een hele beleving. Op de ferry naar het eiland hadden we een heel mooi uitzicht op zowel de Golden Gate Bridge als de skyline van San Francisco. Op het eiland zelf volgenden we een hele toer en kregen te horen over het leven van de gevangenen, de ontsnappingen en de hele geschiedenis van het eiland. Tegen zonsondergang keerden we terug naar de stad en zochten we ons een lekker restaurantje waar we krab konden eten, want daar hadden we al zin in sinds we al die krabben zagen bij fisherman’s warf.

DSC_0161 (Medium)

DSC_0174 (Medium)

DSC_0206 (Medium)

DSC_0187 (Medium)

DSC_0217 (Medium)

We kijken al uit naar onze fietstocht morgen door deze mooie stad.