Fietsen door San Francisco

Vanmorgen kregen we bericht van Jill, ze wou ons graag vergezellen op onze fietstocht en dus spraken we rond 10u af aan ‘basement sports’. Wij zouden op aanraden van de man in het hotel daar een fiets huren, Jill huurde een fiets in de buurt van haar eigen hotel. Volgens meneer de receptionist zouden we een klein kwartiertje moeten wandelen tot aan de sportwinkel. We vragen ons nog steeds af hoe snel die (vrij zware) man kan wandelen, want wij deden er toch meer dan een half uur over! Als gevolg van onze lange wandeling vreesden we dat Jill al zou staan ijsberen voor de winkel, niets was minder waar. Zij had de stad wat onderschat en heeft het centrum met de fiets op en neer beklommen. En geloof ons, die straten zijn daar stijl! Dus doordat zowel Jill als wij even pech hadden met ons inschattingsvermogen over de verplaatsing, startte onze fietstocht pas rond kwart voor 11.

DSC_0219 (Medium) - kopie

We fietsten via mooie fietspaden in het zonnetje naar de Golden Gate Bridge, deze lag helaas op dat moment nog in de mist. Hoe dichter we de brug naderden, hoe verder de mist wegtrok, maar tot onze spijt was de mist nog steeds niet volledig verdwenen toen we over de brug reden. Het is iets heel vreemd de mist van San Francisco, het lijkt precies één grote wolk, die enkel rond de brug hangt, dit blijkt echter een dagelijks fenomeen te zijn, dus we lieten het niet aan ons hart komen.

DSC_0228 (Medium) - kopie

Toen we de brug over waren, fietsten we via enkele ferme afdalingen naar Sausalito, een gezellig havenstadje met uitzicht op San Francisco ( die we helaas niet konden zien toen wij er waren, dank u mist ). Vanuit Sausalito vertrok elke 15 minuten een ferry richting San Francisco. We parkeerden onze fietsen in de plaatselijke fietsenparking ( waarvoor we $3 moesten betalen per fiets, die Amerikanen slaan uit alles geld ) en maakten nog een korte wandeling door het stadje. De huisjes waren prachtig en hier wonen moet echt fantastisch en vooral duur zijn. Het begon stilaan op te warmen en onze magen lieten van zich horen. Jill en Quiara hebben in een parkje met zicht op zee een bankje vrij gehouden en Luc en Brenda zijn fish & chips gaan halen met een grote cola. En zo hebben we onze eerste typisch Amerikaanse fastfood maaltijd op een prachtige locatie kunnen verorberen.

DSC_0237 (Medium)

Tegen 14u10 hebben we de ferry dan terug genomen naar fisherman’s warf, hier hebben we ook weer afscheid genomen van Jill, zij ging terug naar Jacob, wij kozen ervoor om de kustlijn nog eens op het gemakje af te fietsen en de starbucks nog een bezoekje te brengen.

DSC_0241 (Medium) - kopie

We passeerden ook nog eens snel lang pier 39 in de hoop nog wat zeeleeuwen te kunnen spotten, en ja hoor, daar lagen ze, in volle glorie te zonnen. Ze palmden maar enkele pontons in, maar we zijn toch blij dat we de dikzakjes hebben kunnen zien.

DSC_0249 (Medium) DSC_0246 (Medium) DSC_0244 (Medium) - kopie

Toen we tegen 17u30 aankwamen aan onze fietsverhuur (welke praktisch naast de Golden Gate Bridge ligt) zagen we tot onze vreugde dat de brug niet meer in de mist lag. Na wat getwijfel en overleg hakten we de knoop door en zijn we nogmaals tot daar gefietst. We konden niet meer op de brug met de fiets en zijn dus te voet verder gegaan. Maar het was wel prachtig om de brug nu eens van dichtbij zonder mist te zien.

DSC_0280 (Medium) DSC_0292 (Medium) DSC_0291 (Medium) DSC_0284 (Medium)

Eenmaal terug aan de fietsverhuur ( dit was een super grote sportwinkel) kon Q het niet laten om even door de winkel te snuisteren, en je gaat nooit geloven met wat ze is buitengekomen…. een fietshelm vond ze niet nodig vandaag, maar we zijn wel richting hotel gewandeld met een spiksplinternieuwe roze skiehelm.

We zijn nu terug in ons hotel, hebben om de hoek een stuk pizza gegeten en gaan vroeg in ons bedje kruipen want morgen moeten we vroeg op om te vertrekken richting highway 1. Het was alweer een prachtige dag.

3 reacties op Dag 6

1. goedemorgen/avond… alweer een verslagje van jullie dag om duimen en vingers af te likken ( buiten fish en chips)
    fijn dat jill er ook weer bij was , ik vind het alvast heel leuk dat ze dat met jullie kon meemaken ginds , is eens wat anders dan pistes afdalen , alhoewel , die helm…haha. Jullie gaan bedje in ik werken…nog paar weekjes en dan ook verlof , begin er toch ook al naar uit te zien. greeeetzzzzzz