Tussen de palmbomen in Palm Springs

Onze dag begon vandaag met heerlijke (zelfgebakken) wafeltjes als ontbijt in het gezelschap van het zwembad op de achtergrond. Vervolgens waren we alweer vroeg de baan op, we wilden graag op tijd in Palm Springs zijn, er valt daar niet veel te beleven, maar we keken uit naar het vooruitzicht van een heerlijk dagje zonnebaden.

DSC_0730 (Medium)

We maakten toch eerst nog een snelle tussenstop in een supermarkt, de volgende dagen trekken we namelijk terug naar de natuurparken en de daarbij horende hitte. Met de nodige voorraad water en cola (om het suikergehalte weer op te krikken na zware wandelingen, we hebben al ondervonden dat dit echt nodig is) vertrokken we terug richting ‘de hitte’. Het landschap veranderde langzaamaan om ons heen van groen naar een dorre woestijn en zand zover als we konden kijken. Langs de baan zagen we enorm veel windmolens, héél mooi om het contrast van technologie en wilde natuur te zien!

DSC_0735 (Medium)

Onderweg zagen we de temperatuur stijgen op onze thermometer in de auto. In enkele minuten  steeg de temperatuur van 71 F naar 80 F, we waren toen al onder de indruk, maar dat was nog helemaal niets! In geen tijd steeg de temperatuur en tegen dat we aankwamen in Palm Springs hadden we de 100 F gehaald, en toen was het nog maar 13u30! Tegen 15u wisten we niet meer waar we het hadden, het was maar liefst 110 (!) F.

Mededeling van algemeen nut: 71 F = 21.5 °C   en 110 F = 43°C, een ferm warmteverschil van 21.5°C!

WhatsApp-Image-20160730(2)

Eens aangekomen in Palm Springs zaten we voor een klein dilemma… eerst  de Aerial Tramway naar de top van de berg nemen ( dit is dan ook de enige belevenis hier) of eerst aan het zwembad gaan liggen en dan pas naar boven gaan. Na wat wikken en wegen besloten we toch eerst te gaan toeristen. Dit was een goede keuze! Boven was het lekker fris en er waren prachtige uitzichten. Het trammetje ( een soort grote skiebak waarvan de vloer onderweg 2x ronddraait) bracht ons in 10 minuten de berg op en in het station was een restaurant waar we heerlijk gegeten hebben.

DSC_0750 (Medium)

DSC_0754 (Medium)

DSC_0760 (Medium)

DSC_0761 (Medium)

Rond 16u zijn we aangekomen in ons hotel en hebben we ons tussen de palmbomen met een frisse cocktail aan het zwembad gelegd. Het zwembad had wel meer de temperatuur van een jacuzzi en de hitte voelde aan als een sauna, maar we genoten ten volle van de laatste uurtjes zon.

WhatsApp-Image-20160730

WhatsApp-Image-20160730(1)

Nu zijn we net terug van een gezellig Italiaans restaurant, het is hier nog steeds 43°C dus we hebben er voor gekozen binnen te eten, 43°C kan je nu eenmaal niet meer aangenaam warm noemen. Het zwembad is op dit late uur nog steeds druk bezet maar wij kruipen toch onder de wol.

Morgen doen we de route 66!